FANDOM

250px-diablo1cdcoverscan

Diablo 1

Diablo - gra akcji cRPG, wyprodukowana i wydana przez Blizzard Entertainment w 1996 roku. Polskim dystrybutorem jest CD Projekt.

Gra osadzona jest w mrocznym świecie fantasy, zło wydostało się na powierzchnię, siejąc zniszczenie w królestwie Khandaras, rządzonym przez króla, którego syn zniknął. Przygodę rozpoczynamy w miasteczku Tristram, zamieszkałym przez ocalałych z pogromu mieszkańców. Miejscowa katedra zbudowana w miejscu starożytnej świątyni prowadzi w głąb katakumb, gdzie rodzi się wszelkie zło.

W grze do wyboru mamy trzy klasy postaci: wojownik (warrior), łuczniczka (rogue) oraz czarodziej (sorcerer) z których każda posiada unikalne właściwości. W czasie wędrówki znajdujemy nowe rodzaje broni, zbroi i magicznych przedmiotów, zdobywamy doświadczenie, rozwijamy umiejętności i cechy naszej postaci. W podziemiach czyha ogromna ilość przeciwników o różnym poziomie trudności, od najsłabszych szkieletorów do samego Diablo – Pana Grozy.

Tryb wieloosobowy umożliwia grę czterech graczy jednocześnie w sieci LAN lub w Internecie na darmowych serwerach Battle.net. Rozgrywka wieloosobowa umożliwia współpracę między graczami, można także wypowiedzieć wojnę innym graczom i pojedynkować się między sobą.

W około rok po wydaniu Diablo firma Sierra wypuściła dodatek Diablo: Hellfire. Konsolowa wersja gry na platformę Sony PlayStation została wydana w marcu 1998 przez firmę Electronic Arts.

Screenshoty Edytuj

Diablo1

Diablo-x1

Diablo1

Diablo-x2

Ss-diablo

Diablo-x3