FANDOM

964

   * Panowanie przez Azmodana i Beliala, Wiele mniejszych demonów z piekła przeciwstawia się Mrocznej Trójcy.

App.1004

   * Archanioł Tyrael wzywa ponownie bohaterów by utworzyć bractwo Horadrimów. Daje on im Kamień Dusz i nadaje im za zadanie wytropienie i uwięzienie Mrocznej Trójcy.

1009

   * Mephisto zostaje złapany koło dżungli w Kehjistanie i zostaje uwięziony w świątyni Zakarum,Poźniej znane jako Kurast.

1010

   * Baal zostaje znaleziony w okolicy pustyni Lut Gholein. Tal Rash, dowódca Horadrimów, poświęca własne życie aby uwięzić baala w uszkodzonym Kamieniu Dusz.

1019

   * Diablo zostaje złapany przez grupę Horadrimskich Mnichów prowadzonych przez Jereda Cain.Mnisi schowali Kamień Duszy Diablo w okolicy rzeki Talsande w Khanduras, Potem budują w owym miejscu Horadrimski Klasztor z siecią podziemnych katakumb w pobliżu tego miejsca.

1025

   * Tristram zaczęło się rozwijać w okolicy Klasztoru Horadrimów.

App.1080

   * Klasztor Horadrimów w Tristram zostaje opuszczony.

App. 1100

   * Horadrimowie, bez żadnego zadania do podjęcia się, zostają wpisani do historii jako legenda.

1262

   * Leoric pan ze wschodu składa wizytę w Tristram, i uznaje siebie za króla, i zmienia Klasztor Horadrimów w Katedre Zakarum. Jego doradca, Archibishop Lazarus, potajemnie uwalnia Diablo z więzienia.
   * Król Leoric zostaje doprowadzony do szaleństwa jako, że on sam walczył o przeciwstawienie się Diablo.

1263

   * Coraz bardziej zostaje doprowadzony do obłędu, Leoric zaczyna zamykać w więzieniu wszystkich, którzy podważają jego słowo i zabija ich mówiąc, że to zdrajcy.Wypowiada on wojnę Królestwu Westmarch.
   * Diablo, porywa jedynego syna Leorica, Prince Albrechta. 
   * Lachdanan, kapitan wojsk Leorica, powraca z tragicznej wojny w Westmarch i jest zmuszony do zabicia Leorica. Upadły monarcha przeklina Lachdana i jego zwolenników zanim wyzionął ducha. Nie długo potem, Lachdanan i strażnicy zostają zaatakowani przez Leorica, wskrzeszonego jako Król szkieletów, w trakcie pochówku. 
   * Arcybiskup Łazarz przewodzący grupą mieszkańców wsi wprowadził ich do katedry i zrzekł się ich na rzecz krwiożerczego demona. Ludzie zaczynają uciekać w tłumach z Tristram.

   * Niedługo potem Samotny bohater przybywa do Tristram i pokonuje, cuchnącego rzeźnika demona. 
   * Bohater zabija Archbishopa Lazarusa i pokonuje Króla szkieletów. 
   * Diablo zostaje pokonany przez bohatera, który sam wtedy próbował powstrzymać Diablo . Pomimo szlachetnych zamiarów bohatera, jego mężny duch szybko uległ korupcji Diablo. I zostaje on Ciemnym Wędrowcem, Zostawiając Tristram miasto zostało skazane na zagładę i zniszczenie przez legiony nikczemnych demonów.

1264

   * Gruba bohaterów zaczyna dążyć do zwycięstwa nad Diablo i jego braćmi. Bohaterowie zwyciężają demona Andariel i wyruszyli dalej w podróż, za Wędrowcem.

   * Duriel zostaje pokonany w grobowcu Tal Rasha, Wtedy zostaje odkryte, że Baal został uwolniony z Kamienia Dusz.
   * Ciemny Wędrowiec kończy swoją drogę u Diablo,Mephisto zostaje zniszczony pod dżunglami Kurast przez grupę bohaterów.
   * Diablo zostaje pokonany. A jego Kamień Duszy zniszczony, wraz z Mephisto, w Piekielnej Kuźni.

1265

   * Baal wraz z wojskami wyruszyli na Górę Arreat.

   * Bohaterowie podążyli za Baalem na Górę Arreat aby spotkać się z ostatnim z Mrocznej Trójcy. Pomimo, że bohaterowie zwyciężają Baala, jego wojsko kontynuuje walkę.
   * Anioł Tyrael odkrywa, że Baal zdołał splugawić Kamień Świata i nie może już zostać przywrucony,Tyrael zdecydował się na zniszczenie go. W wyniku eksplozji niszczy Górę Arreat, i zostaje spustoszone dużo wsi, i pozostałości wojsk po Baalu.